ویژگی مهم در طراحی وب سایت شرکتی
페이지 정보
작성자 Jens 작성일 24-08-29 01:32 조회 7 댓글 0본문
این بخش به عنوان تعریف خلاصه ای از خبر دیده می شود که مخاطب را ترغیب به دنبال کردن آن می کند. در نتیجه مخاطب با یک کلیک بر روی خلاصه خبر، وارد صفحه اصلی آن می شود.
نخستین گام در تحلیل صفحه ورود این است که مشخص کنیم صفحهی مورد نظر ما چه هدف یا اهدافی را تامین میکند. البته به خاطر داشته باشید که در تحلیل اهداف صفحه فرود از دریچهی ذهن مخاطب و بازدیدکنندهی صفحه، به صفحه فرود نگاه کنید. مهم نیست طراح چه در ذهن داشته و چگونه فکر میکرده است، بلکه مهم این است که بازدیدکننده، هنگام فرود آمدن روی آن صفحه، به چه اقدامهایی ترغیب میشود.
بنابر این، شاید بد نباشد اگر میخواهید صفحه فرود سایت خودتان را تحلیل کنید، از فرد دیگری دعوت کنید که آن صفحه را بررسی کند و حدس بزند که هدف طراح صفحه چه بوده است.
اهداف صفحه فرود
استفاده مکرر از فایل های طراحی سایت فلش یک اشتباه رایج در طراحی سایت است. برخی از طراحان سایت یا مدیران تصور میکنند استفاده مداوم از فایل های فلش و انیمیشن سازی ها در تمامی صفحات سایت، جالب است. اما این کار از دید مخاطب اصلا زیبا نیست و حوصله مخاطب را سر می برد. علاوه بر آن فایل های فلش در سیستم هایی که برنامه فلش روی آن نصب نیست لود نمیشود. همچنین استفاده مکرر از فایل های فلش سرعت و عملکرد سایت شما را پایین می آورد.
خطا
۱۴- خطای ۴۰۴
بیشتر مخاطبان وب سایت به خصوص وبسایتهای فروشگاهی و اداری به دنبال اطلاعاتی هستند که بتوانند به آن شرکت یا فروشگاه دسترسی یابند. از جمله اطلاعاتی مثل شماره تماس، آدرس، آدرس ایمیل، آدرس شبکههای اجتماعی و … این اطلاعات را در انتهای صفحه اول یا در صفحه تماس با ما حتما قید کنید. چنین اشتباهات رایج در طراحی سایت می تواند به از دست دادن مشتری و مخاطب و در نتیجه افت در کسب و کارتان منجر شود.
۷- جستجوی پیشرفته
در طراحی سایت سایتهای استاتیک امکان تغییر محتوای سایت توسط مدیر آن وجود ندارد و برای این کار باید یا یک طراح سایت را استخدام کنید و یا آن را یاد بگیرید! البته امروزه با توجه به وجود سیستمهای پیشرفته مدیریت محتوا، مانند وردپرس، استفاده از سایتهای استاتیک بسیار کمتر شده است. معمولا از این نوع سایتها برای شرکتهای کوچک و یا سایتهای معرفی که نیاز چندانی به تغییر محتوا ندارند، استفاده میشود.
از تگ Alt برای عکس ها استفاده کنید. این تگ یکی از فاکتورهای تاثیرگذار در سئو سایت است. زیرا اگر به دلیل کندی اینترنت یا هر دلیل دیگری عکس ها برای مخاطب لود نشد لااقل متن را ببیند. و زمانیکه موتور جستجو تصاویر را ایندکس میکند با استفاده از متن این تگ مفهوم تصویر مورد نظر را متوجه می شود. استفاده از این امتیاز بر روی سئو و رتبه بندی سایت نیز تاثیر گذار است. در واقع عدم استفاده از این تگ ها نوعی نقص در سایت شما محسوب میشود و جز اشتباهات رایج در طراحی وب سایت سایت و سئو است.
۱۹- مدیریت هدف
علاوه بر صفحه اول سایت و صفحه هایی که در نتایج جستجو میآیند، صفحه های فرود دیگری هم میتوانند در یک سایت وجود داشته باشند.
موارد زیر، چند نمونه صفحه فرود هستند که در بسیاری از سایتها با آنها مواجه شدهاید:
گاهی مخاطبین تمایل دارند فقط خبرهای مورد علاقه خود را دنبال کنند. انسان ها ذاتا فضای منظم را بیشتر میپسندند زیرا قدرت دسترسی را افزایش می دهد. از این رو در طراحی سایت خبری، موضوعات خبری را از هم تفکیک کنید. به عنوان مثال بخش خبرهای سیاسی از خبرهای ورزشی مجزا باشد.
۴- معرفی خبرهای مرتبط
نخستین گام در تحلیل صفحه ورود این است که مشخص کنیم صفحهی مورد نظر ما چه هدف یا اهدافی را تامین میکند. البته به خاطر داشته باشید که در تحلیل اهداف صفحه فرود از دریچهی ذهن مخاطب و بازدیدکنندهی صفحه، به صفحه فرود نگاه کنید. مهم نیست طراح چه در ذهن داشته و چگونه فکر میکرده است، بلکه مهم این است که بازدیدکننده، هنگام فرود آمدن روی آن صفحه، به چه اقدامهایی ترغیب میشود.
بنابر این، شاید بد نباشد اگر میخواهید صفحه فرود سایت خودتان را تحلیل کنید، از فرد دیگری دعوت کنید که آن صفحه را بررسی کند و حدس بزند که هدف طراح صفحه چه بوده است.
اهداف صفحه فرود
استفاده مکرر از فایل های طراحی سایت فلش یک اشتباه رایج در طراحی سایت است. برخی از طراحان سایت یا مدیران تصور میکنند استفاده مداوم از فایل های فلش و انیمیشن سازی ها در تمامی صفحات سایت، جالب است. اما این کار از دید مخاطب اصلا زیبا نیست و حوصله مخاطب را سر می برد. علاوه بر آن فایل های فلش در سیستم هایی که برنامه فلش روی آن نصب نیست لود نمیشود. همچنین استفاده مکرر از فایل های فلش سرعت و عملکرد سایت شما را پایین می آورد.
خطا
۱۴- خطای ۴۰۴
بیشتر مخاطبان وب سایت به خصوص وبسایتهای فروشگاهی و اداری به دنبال اطلاعاتی هستند که بتوانند به آن شرکت یا فروشگاه دسترسی یابند. از جمله اطلاعاتی مثل شماره تماس، آدرس، آدرس ایمیل، آدرس شبکههای اجتماعی و … این اطلاعات را در انتهای صفحه اول یا در صفحه تماس با ما حتما قید کنید. چنین اشتباهات رایج در طراحی سایت می تواند به از دست دادن مشتری و مخاطب و در نتیجه افت در کسب و کارتان منجر شود.
۷- جستجوی پیشرفته
در طراحی سایت سایتهای استاتیک امکان تغییر محتوای سایت توسط مدیر آن وجود ندارد و برای این کار باید یا یک طراح سایت را استخدام کنید و یا آن را یاد بگیرید! البته امروزه با توجه به وجود سیستمهای پیشرفته مدیریت محتوا، مانند وردپرس، استفاده از سایتهای استاتیک بسیار کمتر شده است. معمولا از این نوع سایتها برای شرکتهای کوچک و یا سایتهای معرفی که نیاز چندانی به تغییر محتوا ندارند، استفاده میشود.
از تگ Alt برای عکس ها استفاده کنید. این تگ یکی از فاکتورهای تاثیرگذار در سئو سایت است. زیرا اگر به دلیل کندی اینترنت یا هر دلیل دیگری عکس ها برای مخاطب لود نشد لااقل متن را ببیند. و زمانیکه موتور جستجو تصاویر را ایندکس میکند با استفاده از متن این تگ مفهوم تصویر مورد نظر را متوجه می شود. استفاده از این امتیاز بر روی سئو و رتبه بندی سایت نیز تاثیر گذار است. در واقع عدم استفاده از این تگ ها نوعی نقص در سایت شما محسوب میشود و جز اشتباهات رایج در طراحی وب سایت سایت و سئو است.
۱۹- مدیریت هدف
علاوه بر صفحه اول سایت و صفحه هایی که در نتایج جستجو میآیند، صفحه های فرود دیگری هم میتوانند در یک سایت وجود داشته باشند.
موارد زیر، چند نمونه صفحه فرود هستند که در بسیاری از سایتها با آنها مواجه شدهاید:
گاهی مخاطبین تمایل دارند فقط خبرهای مورد علاقه خود را دنبال کنند. انسان ها ذاتا فضای منظم را بیشتر میپسندند زیرا قدرت دسترسی را افزایش می دهد. از این رو در طراحی سایت خبری، موضوعات خبری را از هم تفکیک کنید. به عنوان مثال بخش خبرهای سیاسی از خبرهای ورزشی مجزا باشد.
۴- معرفی خبرهای مرتبط
- 이전글 The 10 Most Scariest Things About Window Glass Replacement
- 다음글 Maximizing Wins on the Ultimate Sports Betting Site
댓글목록 0
등록된 댓글이 없습니다.